Thank you!

She Wrote It

My photo
Originally from Sungai Petani; currently in Darul Sunnah
A Personal Wellness Coach who picks Herbalife nutrition as food replacement. I've lost 9kgs and improved my skin. I help people to lose weight, gain weight and improve health.

Boss! awat gaji sikit????

dengan berasaskan muka yang masam mencuka, aku menulis entri ini dengan rasa tidak puas hati!

huhu.
sedih ni
sediiiiiiiiiih.

setelah aku penat lima hari bekerja jual muka, ke hulu ke hilir, jalan sana sini, senyum sana sini, cakap sampai kering air liur, berdiri sampai lembik lutut, tumit pn rasa semacam nak belubang,

then aku hanya dapat gaji sejumlah

RM 144.00
sahajaaaaa??

Ommigucci! kalau laa aku tau keja ni tak sebapa, takkan ku tehegeh2 p keja jugak =(

secara purata yang kukira, sehari RM 30, dan ini bermakna sejam RM3..huhu. berbaloikaah weii?

okelah cik bux, try to be in positive ways oke.
kire oke laa tu,

HANG KEJA DALAM EKON,
HANG KEJA ASYIK DUDUK JE,
HANG KEJA BUKAN MENGELUARKAN PELUH PUN

wuhuuu. oke then, i just realized that i supposed to be thankful.
tetiba aku tingat pekerja buruh binaan, contohnya orang indon tu.
diorang tu dah laa....

-keja 12 jam hari hari,
-kena angkat berat berat,
-kena keja tengah panas,
-kena keja within given periods,
-gaji yang sedikit (diorang bukan ikut jam)
-silap sikit kena marah ngn orang atasan



(T__T) insaf aku insaf

okelah, aku redha,
sekurang2nya aku dapat gak duit,
alaah, habuan nak buat bisnes shawl pn jadiklaa.
daripada orang yang duduk di rumah goyang kaki tak dapat ape tu kan.
heeee.

aku berbangga dengan hasil titik peluh aku.

ALHAMDULILLAH ~

.puangulamanis.



7 comments:

Kayun said...

baguih2 bux..semangat mcm ni la yg kita nak cari..hehe..

pengawal,hadiahkan dia sejuta ringgit atas semangat dia..

hehehe
(bayangkan aku maharani mcm dlm cita klasik china tu..kah3)

Nia Ridzwan said...

yeay. kak ngah kayoooo. bleh blanja adik :P

Bux Beunavista said...

kayun : woahh aku kayo aku kayo :P tengs cik maharani maharaja tuan puteri ( ayat bodek) . sae nkspluh juta bley? hihik :D

nia : juboqq ang aku kayo. meskin papa kedana ni ada seratos 44 ja. T.T nnti bisnes aku maju aku blnja satu ipg :P

muhsane said...

wah..kak buenavista..kira kaya la tuh..haha..

~have faith in yourself~

semoga jadi cikgu BI yg cemerlang..mulakan alam pekerjaan dgn promoter..^^

Bux Beunavista said...

haha, pandai la adik muhsin.
ngahaha.
btw i'm so thankful coz i learned much about communication . teheee. thanks for supporting ^^

MoonForeva said...

thanks jadi follower aku... aku follow ang balik.. hehhe.. (^_^)

sue. said...

hee...c0mel je entry ni...weee..